יצירה של לידים מהווה את הכוח המניע שעומד מאחורי כל אנשי מכירות מוצלחים. אך לא כל אנשי מכירות מחבבים את התהליך הזה. ובאמת שהיא אפשר להאשים אותם, מדובר אודות משימה מורכבת למדי. כאשר מבצעים קניית לידים לעסקים הדברים הרבה יותר פשוטים. במידה ותבינו היכן להשיג אותם, יהיה באפשרותכם להגדיל את היקף ההכנסות שלכם, להביא את הלידים הכי מצוינים בשביל החברה שלכם, או לחלופין לכוון את מאמצי השיווק שלכם בכיוון הרצוי.
בעלי עסקים? למה מומלץ לכם לשקול ברצינות רכישת לידים?
- ביטחון בעולם של חוסר ביטחון – כאשר אתם רוכשים לידים לעסק אתם למעשה מגדרים את הסיכון שלכם מלהפסיד, המחיר לליד הוא קבוע ולא יכול להשתנות כתוצאה משינויים במערכות הפרסום.
- צמיחה אגרסיבית – במודל רכישת לידים אתם יכולים להבטיח שלנציגים שלכם יהיה עבודה לפי קצב יומי שסגרתם עם ספק הלידים שלכם
- כל אחד והמקצוע שלו – בסוף בכל עסק יש מגוון מחלקות, לעיתים קרובות, מפאת חוסר זמן או מיומנות, אנחנו נשאבים למחלקות אחרות בעסק וזונחים את המחלקות הדומיננטיות: שיווק ומכירות. רכישת לידים מאפשרת לכם לייעל את הזמן שלכם טוב יותר.
ישנן כל מיני סיבות, שבעטיין קניית לידים לעסקים מומלצת כיום:
- באילו עסקים רכישת לידים פופולארית?
מודל CPL – Coste per lead לא שכיח בכל ענף, יש סיגמנטים עסקיים שתרבות צריכת הלידים בהם יותר בולטת, לדוגמא סוכני ביטוח. לידים לביטוח מהווים כוח מרכזי בסוכנות ביטוח, עוד קטגוריות בולטות ברשימה הבאה:
- לידים לפיננסים
- לידים להלוואות
- לידים לייעוץ משכנתא
- לידים לתקשורת
- לידים להחזרי מס
כמובן שיש עוד נישות, זוהי רשימה חלקית בלבד.
העובדה שאתם מעוניינים לרכוש לידים משמעותה כי זה הזמן המיטבי ביותר לנסות את זה. ברם, ייתכנו עוד גורמים במשחק הזה, לרבות –
- נכנסתם לשוק חדש.
- צינור ריק.
- ההכנסות הנכנסות נמוכות.
- לא משנה את ההיגיון שלכם אומר לכם, קניית לידים עשויה להיות מחליף משחק מסיבי עבור הארגון שלכם.
שאלות ותשובות –
שאלה 1 – מה הצעד הראשון בתהליך של קניית לידים?
תשובה – הצעד הראשון בתהליך המאוד אינטנסיבי של קניית לידים בא לידי ביטוי קודם כל בהכרה בכך שלא כל הלידים בהכרח נוצרו באופן שווה. בעוד שהדרך הכי מוצלחת על מנת להבטיח שתקבלו את הלידים הכי טובים בשביל בית העסק שלכם מתבטאת בצורך הבסיסי של מציאת השותף הטוב ביותר. עליכם לפני הכול לבצע את בדיקת הנאותות שלכם בחיפוש של ספק הלידים, תוך כדי כך שוודאו שמדובר בחברה בעלת מוניטין. תסתכלו לעומק שלה וכן תוודאו שיש לכם הפניות, מקורות לידים, פורטלים וגם אתרי אינטרנט. כדאי שתוודאו שהיא תעמוד בכל התקנות הנדרשות. רקורד חיובי ואף ראייה נרחבת של פיננסים עשויים גם לסייע מאוד ביצירה של ביטחון שהיא תוכל לספק בטווח הקצר והארוך את הסחורה.
שאלה 2 – מה חשוב לבדוק לפני שרכשתם את חבילת הלידים הראשונה שלכם?
תשובה – לפני קניית לידים עליכם לדבר עם כל איש מקצוע בתעשיית הלידים – מהצד של הקנייה או המכירה – על גורמים המשפיעים על המרה, וכמעט בוודאות ייצא לכם לשמוע את המונח – מהירות להוביל. המשמעות של הביטוי הזה הינה משך הזמן הנדרש בשביל לנסות ליצור קשר עם ליד לאחר קבלתו. מהירות המגע היא כמה זמן לוקח להגיע אליהם. כל שאר הדברים שווים, ככל שתוכלו להגיב מהר יותר, באופן הזה יגדלו הסיכויים שתגיעו ללקוחות פוטנציאליים שמתעניינים בכם, כאשר המניעים לבירור שלהם טריים במוחם. כתוצאה מכך, המון חברות ממקדות את פעולות מעקב הלידים שלהן ביכולת להגיב ללידים נכנסים כמעט באופן מידי.
שאלה 3 – למה לבחור באופציה של קניית לידים?
תשובה – קניית לידים נחשבת לזרז שלכם להנעה של מכירות וצמיחה. קניית הלידים עשויה להגדיל את פעילויות יצירת ההפניות הישירה שלכם והן להביא ערך יוצא דופן והחזר ROI עם הלידים האיכותיים והמוסמכים מבעוד מועד.